Przejdź do treści

Autor: Zbigniew Babicki, Wiesław Theiss (red.)

Tytuł: Dziecko i dzieciństwo w sytuacji zagrożenia kryzysem – kontekst wojny

Wydawnictwo UKSW

ISBN: 978-83-8281-478-1

Autor: Anna Traut-Seliga, Albina Mościcka, Emilia Śmiechowska-Petrovskij

Tytuł: Poznać zabytkowe ogrody. Opisy na potrzeby edukacji wizualnej osób niewidomych

Wojskowa Akademia Techniczna, 2024

ISBN: 8379384229, 9788379384228

Autor: Jacek Jarosław Błeszyński

Tytuł: What people with autism tell us about education. Research report

2024

ISBN 978-83-8281-480-4 (printed version)
ISBN 978-83-8281-481-1 (electronic version)

Nota redakcyjna po angielsku:

This book provides a significant contribution to the ongoing discussion surrounding autism spectrum disorder (ASD). Authored by Professor Jacek Jarosław Błeszyński, a renowned expert in the field of social sciences and education, this work aims to shift the focus from merely quantifying autism to understanding and integrating individuals with ASD as full members of society, with the same rights as neurotypical individuals. The book offers insights into the personal experiences of people with autism, showcasing their perspectives and highlighting the necessity for creating inclusive environments. Professor Błeszyński’s research emphasizes the importance of sensory experiences and how they shape the perception of reality for individuals with ASD. This book is not just a scholarly work; it is a call to action for broader social changes, aimed at fostering a society that values diversity and promotes inclusion. –  Anna Wieniecka, M.A.Translator and editor of this book, and author of the editorial note.  

Nota redakcyjna po polsku:

Ta książka stanowi istotny wkład w toczącą się dyskusję na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu (ZSA). Autor, profesor Jacek Jarosław Błeszyński, wybitny specjalista w dziedzinie nauk społecznych i pedagogiki, dąży do zmiany perspektywy – od liczenia ilości przypadków autyzmu do postrzegania osób z ZSA jako pełnoprawnych członków społeczeństwa, posiadających te same prawa, co osoby neurotypowe. Książka ta ukazuje osobiste doświadczenia osób z autyzmem, przedstawiając ich perspektywy i podkreślając konieczność tworzenia inkluzywnych środowisk. Badania profesora Błeszyńskiego zwracają uwagę na znaczenie doznań zmysłowych i ich wpływ na postrzeganie rzeczywistości przez osoby z autyzmem. Ta książka to nie tylko praca naukowa, ale także wezwanie do podjęcia szeroko zakrojonych zmian społecznych, mających na celu promowanie różnorodności i inkluzji.  – mgr Anna Wieniecka,  Jedna z tłumaczy i redaktorka wersji angielskiej tej książki, autorka noty redakcyjnej.

Autor: Maria Boużyk

Tytuł: Człowiek – Mit – Wychowanie. W poszukiwaniu modelu kształcenia humanistycznego

Wydawnictwo Educatio

2024

ISBN 978-83-8281-427-9

Autor:  Jarosław Tomasz Michalski

Tytuł: MEANING OF LIFE AND PEDAGOGY. Impulses of Thought by Viktor E. Frankl

Wydawnictwo Impuls

Kraków 2024

ss. 266

ISBN 978-83-8294-327-6

Wydanie monografii zostało dofinansowane ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu „Doskonała Nauka II. Wsparcie monografii naukowych”

Książka do pobrania w wersji pdf:

Autor: Edyta Wolter

Tytuł: Wychowanie ekologiczne na łamach polskich
czasopism wydawanych w II Rzeczypospolitej
(1918-1939). Studium hermeneutyczno-krytyczne z
historii edukacji

Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia Sandomierz Sp. z o.o.

Warszawa Sandomierz 2024,

ss. 559

ISBN 978-83-8345-070-4