Przejdź do treści

Cel studiów

Studia podyplomowe mają na celu: przekazanie Absolwentom gruntownej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych potrzebnych do pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku. Proponowana forma kształcenia na studiach podyplomowych uzupełnia i aktualizuje wiedzę dotyczącą organizacji pracy z uczniem z niepełnosprawnością wzroku, a w szczególności:

  1. Umożliwia nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych Słuchaczy w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzroku (tyflopedagogiki), a także jej powiązanie z praktyką społeczną;
  2. Umożliwia wypracowanie strategii rozpoznawania potrzeb, możliwości i trudności dziecka/ucznia z niepełnosprawnością wzroku i udzielania mu wsparcia, zgodnie z jego potencjałem rozwojowym;
  3. Zapewnia teoretyczno-praktyczne przygotowanie Słuchaczy do tworzenia właściwych warunków do realizacji procesu edukacji, opieki, rehabilitacji i terapii dziecka/ucznia z niepełnosprawnością wzroku – w zakresie tyflopedagogiki, rehabilitacji wzroku, orientacji przestrzennej, stosowania technologii wspierającej osoby niewidome i słabowidzące na wszystkich poziomach edukacyjnych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych ogólnodostępnych, integracyjnych i/lub z oddziałami integracyjnymi i specjalnych (nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej);
  4. Wspiera w kształtowaniu wrażliwości etycznej oraz refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym

Adresaci studiów

Studia są adresowane do Absolwentów studiów wyższych I i II stopnia  (lub 5-letnich, jednolitych magisterskich):
– kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA, (nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej), pragnący uzyskać uprawnienia do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie dodatkowej specjalności pedagogiki specjalnej – w zakresie TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM.


Organizacja studiów

Studia prowadzone będą w trybie niestacjonarnym. W trakcie 3-semestralnego toku studiowania, nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej zrealizują 740 godzin: 550 godzin dydaktycznych oraz praktyka – 190 godzin

Zajęcia odbywają się w ramach zjazdów Słuchaczy organizowanych zazwyczaj 2 razy w miesiącu (sobota i/lub niedziela).

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I UZYSKANIA ŚWIADECTWA UKOŃCZENIA STUDIÓW

  1. Uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych.
  2. Aktywność na wszystkich zajęciach objętych programem nauczania, ich pozytywne zaliczenie oraz zdanie wymaganych egzaminów.
  3. Realizacja i zaliczenie praktyk zawodowych u opiekuna praktyk.
  4. Zdanie egzaminu dyplomowego jako potwierdzenie nabytych kompetencji zawodowych (bez pisania pracy dyplomowej).

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM.

Przewidywana liczba Słuchaczy: 40 osób

Planowany termin rozpoczęcia zajęć:

październik 2023 roku

Uruchomienie danej edycji Studiów Podyplomowych następuje w przypadku zgłoszenia się określonej liczby osób. W przypadku nieuruchomienia Studiów, dokumenty zwracane są Zainteresowanemu.


Kwalifikacje

Studia Podyplomowe TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM mają charakter kwalifikacyjny. Uzyskiwane uprawnienia dają

Nauczycielom posiadającym kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej – w zakresie dodatkowej specjalności – przygotowanie do pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku w przedszkolach, szkołach i placówkach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.

Studia są zgodne z najnowszymi wytycznymi prawa oświatowego (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1450).

Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej

Absolwent będzie przygotowany do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i rehabilitacyjnych zadań w obrębie stymulacji, usprawniania i kształcenia odpowiedniego do możliwości rozwojowych osób niewidomych i słabowidzących w perspektywie całożyciowej (tyflopedagog), do pełnienia funkcji opiekuńczych (wychowawca i opiekun dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością narządu wzroku, w tym z dodatkowymi niepełnosprawnościami).

Studia oferują także wysokospecjalistyczne kwalifikacje nauczycielsko-instruktorskie (rewalidacyjne) z zakresu rehabilitacji wzroku (rehabilitant wzroku), orientacji przestrzennej i bezpiecznego poruszania się (nauczyciel orientacji przestrzennej) oraz – co jest unikatowe w skali kraju – przygotowanie do dobierania, a także nauczania wykorzystywania technologii w procesie edukacji i rehabilitacji (technologii mobilnych, aplikacji oraz technologii wspomagających) dla osób niepełnosprawnych wzrokowo w różnym wieku (konsultant i nauczyciel technologii wspomagającej i ogólnodostępnej, wspierającej osoby niewidome i słabowidzące).

W takim kształcie nie ma porównywalnej oferty dydaktycznej na żadnej uczelni wyższej w Polsce.

MOŻLIWOŚĆ ZATRUDNIENIA

Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej

Przygotowanie w zakresie dodatkowej specjalności – do pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku w przedszkolach, szkołach i placówkach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.

Studia podyplomowe mają prowadzić do wykształcenia teoretycznie i praktycznie przygotowanych specjalistów (o społecznie doniosłym znaczeniu) w zakresie:

1. pedagog specjalny – współorganizujący edukację i rehabilitację uczniów z niepełnosprawnością wzroku (na wszystkich etapach edukacyjnych):

jako nauczyciel wspomagający lub pedagog specjalny/specjalista współorganizujący edukację i rehabilitację uczniów z niepełnosprawnością wzroku – w placówce ogólnodostępnej, integracyjnej/lub z oddziałami integracyjnymi i specjalnej:

– prowadzenie zajęć wychowania przedszkolnego, zajęć edukacyjnych, zajęć określonych w programie i pracy wychowawczej (wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych);

– udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie w doborze form, metod i środków dydaktycznych w pracy z dziećmi/uczniami z niepełnosprawnością wzroku;

– prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z osobami z niepełnosprawnością wzroku.

2.      pedagog specjalny – uprawnienia uzyskiwane w zakresie studiów podyplomowych dają studentom dodatkowe kwalifikacje tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi oraz wspierania edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzroku w instytucjach o charakterze: opiekuńczo-wychowawczym, placówkach rehabilitacji, poradnictwa specjalistycznego, wsparcia socjalnego, placówkach służby zdrowia, stowarzyszeniach, fundacjach i innych agendach pozarządowych (ośrodki szkolno-wychowawcze dla dzieci niewidomych i słabowidzących, organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełnosprawnością narządu wzroku, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki lecznicze, rehabilitacyjne, oświatowe, placówki optometryczne i optyczne, ośrodki/zespoły wczesnej interwencji) – na stanowiskach związanych z realizacją działań oświatowych i terapeutycznych jako: pedagog specjalny- wychowawca, terapeuta, rehabilitant – pracujący z różnymi grupami odbiorców z niepełnosprawnością wzroku (dzieci, młodzież, osoby dorosłe, osoby starsze) w środowisku lokalnym jako:

  • nauczyciel/instruktor orientacji przestrzennej i poruszania się osób z dysfunkcją wzroku,
  • rehabilitant wzroku,
  • wychowawca w internacie dla dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku,
  • konsultant i nauczyciel w zakresie technologii wspierającej osoby niewidome i słabowidzące,
  • tyflopedagog – specjalista ds. organizowania i realizacji różnego rodzaju form pomocy pedagogicznej i terapeutycznej dzieciom, młodzieży i dorosłym osobom z niepełnosprawnością wzroku.  

Program studiów

Studia podyplomowe TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM są ukierunkowane na poszerzenie i pogłębienie wiedzy, rozwinięcie umiejętności praktycznych (edukacyjno-rehabilitacyjnych) oraz kompetencji społecznych studentów w zakresie wspierania osób z niepełnosprawnością wzrokową (niewidomych i słabowidzących).

Dla programu kształcenia na studiach podyplomowych zaprojektowane zostały 2 moduły, którym odpowiadają grupy zajęć:

MODUŁ I. KSZTAŁCENIE KIERUNKOWE (90 godzin): przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (pedagogika specjalna), dydaktyka specjalna, diagnostyka w pedagogice specjalnej, praktyka kierunkowa (przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty (ogólnodostępne i specjalne), w których uczą się dzieci/uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)) – 60 godzin,

MODUŁ II. PRZYGOTOWANIE W ZAKRESIE REALIZOWANEJ SPECJALNOŚCI (495 godzin (dla nauczycieli bez kwalifikacji w zakresie pedagogiki specjalnej) /550 godzin (dla nauczycieli z kwalifikacjami z pedagogiki specjalnej): przygotowanie merytoryczne i dydaktyczno-metodyczne w zakresie realizowanej specjalności: TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM, do których są przyporządkowane odpowiednie praktyki pedagogiczne w zakresie specjalności w placówkach dla niej właściwych.

Program kształcenia i plan studiów spełniają wymagania dotyczące oczekiwanych efektów uczenia się na specjalności TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA i wymaganej liczby punktów ECTS – 56 (nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej) – koniecznych dla uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi studiów podyplomowych.

NAUCZYCIELE POSIADAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAKRESIE PEDAGOGIKI SPECJALNEJ obligatoryjnie zrealizują MODUŁ II (550 godzin dydaktycznych oraz praktykę w łącznym zakresie – 190 godzin – 56 ECTS).

MODUŁ II. PRZYGOTOWANIE W ZAKRESIE REALIZOWANEJ SPECJALNOŚCI (550 godzin dydaktycznych oraz praktyka – 190 godzin)

NAUCZYCIEL POSIADAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAKRESIE PEDAGOGIKI SPECJALNEJ

W celu zapewnienia Absolwentowi właściwego przygotowania do pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku, w programie kształcenia na studiach podyplomowych zwrócono uwagę na realizację modułu przygotowanie w zakresie realizowanej specjalności. Propozycja kształcenia w tym zakresie obejmować będzie treści przygotowania merytorycznego. Przedmioty specjalistyczne obejmą teorię i praktykę: tyflopedagogiki, tyflopsychologii i diagnostyki tyflopedagogicznej, anatomii, fizjologii i patologii układu wzrokowego, rehabilitacji wzroku osób słabowidzących, elektronicznych narzędzi wspomagających orientację przestrzenną i lokomocję, wspomagających i alternatywnych systemów komunikacji osób niewidomych i głuchoniewidomych. Absolwent nabędzie wiedzę i umiejętności diagnostyczne, programowe i metodyczne w zakresie adaptacji środowiska fizycznego do możliwości osób z dysfunkcją wzroku, adaptacji materiałów dydaktycznych do potrzeb wynikających ze słabowzroczności i niewidzenia, rehabilitacji podstawowej (czynności życia codziennego), zajęć indywidualnych (rewalidacyjnych). Ponadto, program kształcenia na tych studiach oferuje pogłębienie wiedzy naukowej i doświadczeń pedagogicznych w zakresie wczesnej interwencji, wspomagania dziecka i rodziny w sytuacji niepełnosprawności narządu wzroku. Absolwent posiadał będzie również wiedzę z andragogiki i problematyki gerontologii w obrębie potrzeb rehabilitacyjnych osób dorosłych i starszych- niewidomych i słabowidzących, a także edukacji i rehabilitacji osób z wielozakresową niepełnosprawnością wzrokową.

Współcześnie dzięki technologiom (technikom komputerowym, mobilnym, oprogramowaniu, aplikacjom na smartfony, technologiom wspomagającym) osoby niewidome i słabowidzące znacząco mogą poprawić jakość swojego funkcjonowania codziennego oraz wykonywania zadań edukacyjnych i zawodowych. Omawiany program kształcenia oferuje profesjonalne przygotowanie w zakresie wsparcia technologicznego osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – proponując zajęcia z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, w tym ogólnodostępnych i wspomagających w edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku z warsztatem metodycznym.

Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w pracy z osobami z osobami niewidomymi
i słabowidzącymi 
zapewnią różnorodne zajęcia metodyczne, mające na celu dostosowywanie procesu edukacyjnego do potrzeb i możliwości uczniów niewidomych i słabowidzących – w zakresie przedmiotów humanistycznych, przyrodniczych i ścisłych, a także zajęć ruchowych i wychowania fizycznego. Program kształcenia umożliwi również nabycie podstawowych kompetencji posługiwania się metodami i technikami orientacji przestrzennej i samodzielnego bezpiecznego poruszania się oraz metodami i technikami brajlowskimi.

Praktyczną realizację zajęć dydaktyczno-metodycznych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób
z niepełnosprawnością wzroku umożliwia Pracownia Tyflorehabilitacyjna. Wyposażona jest ona
w 20 stanowisk komputerowych z oprogramowaniem powiększającym, udźwiękawiającym
i ubrajlawiającym. Przy 5 stanowiskach znajdują się duże monitory oraz powiększona, kontrastowa klawiatura współpracująca z programem powiększającym. Stanowiska komputerowe są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Sala wyposażona jest również w węzły dla osób z dysfunkcją słuchu. Ponadto w wyposażeniu pracowni ulokowano szereg pomocy dydaktycznych i rehabilitacyjnych: białe laski, pomoce do rehabilitacji wzroku, narzędzia do zapisu brajlowskiego, a także najnowocześniejszą multisensoryczną elektroniczną maszynę brajlowską (z syntezą mowy i ekranem) oraz drukarkę brajlowską. Dotykowe globusy i atlasy, kubarytmy i inne pomoce edukacyjnego umożliwią przeprowadzenie zajęć metodycznych z zakresu edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku. Takie przygotowanie WNP gwarantuje realizację atrakcyjnego programu kształcenia studentów i zapewnia wysoki poziom merytoryczny i metodyczny procesu osiągania zakładanych efektów uczenia. Zwiększy ono szanse Absolwentów odnalezienia się na rynku pracy poprzez umożliwienie podjęcia aktywności zawodowej.

Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej uzyskają również dodatkowe kwalifikacje do prowadzenia zajęć z: technik brajlowskich (jako tyflopedagodzy), rehabilitacji wzroku (jako rehabilitanci wzroku) i zajęć orientacji przestrzennej z osobami z niepełnosprawnością wzroku (jako nauczyciele/instruktorzy orientacji przestrzennej i poruszania się osób z dysfunkcją wzroku) – program kształcenia uwzględnia dodatkowy moduł metodyczny, proponujący metodykę nauczania technik brajlowskich, metody i techniki oceny i usprawniania widzenia (małe dzieci, dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną, starsze dzieci, młodzież, osoby dorosłe i starsze) oraz metodyki nauczania orientacji przestrzennej i bezpiecznego poruszania się małych dzieci niewidomych i słabowidzących oraz osób dorosłych niewidomych i słabowidzących.

Realizacja programu kształcenia w I, II i III semestrze studiów wspierana będzie praktykami studenckimi, umożliwiającymi zweryfikowanie zdobytej teoretycznej wiedzy w praktycznym działaniu. Studenci zobowiązani będą do odbycia praktyk zawodowych, odpowiadających wymogom kształcenia na studiach podyplomowych. Te zdefiniowane w programie studiów praktyki spełniają również wymogi praktyk nauczycielskich (i dadzą także przygotowanie pedagogiczne, właściwe dla studiowanej specjalności). Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej zrealizują 190 godzin praktyki (placówki ogólnodostępne, integracyjne/lub z oddziałami integracyjnymi, specjalne, tworzone z myślą o osobach z niepełnosprawnością wzrokową w różnym wieku, placówki opieki, wychowania, specjalistycznego poradnictwa, profilaktyki, terapii i szeroko pojętej rehabilitacji).

W efekcie, Absolwent (w zależności od specyfiki potrzeb zawodowych) posiadać będzie uporządkowaną i pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie organizacji i metodyki kształcenia osób z niepełnosprawnością wzroku w systemie ogólnodostępnym, integracyjnym czy specjalnym, w szczególności modeli współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami i rodzicami. Zdobędzie umiejętność organizowania zajęć w grupie zróżnicowanej lub jednorodnej, stosowania modeli indywidualizacji lekcji, efektywnych strategii nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć. Będzie również potrafił dostosowywać się do specyfiki uczniów i wdrażać efektywne programy zwiększające ich kompetencje poznawcze i społeczne oraz programy stymulujące integrację rówieśniczą uczniów tego typu niepełnosprawnością. Profesjonalnie przygotowany do pracy zawodowej Absolwent studiów podyplomowych TYFLOPEDAGOGIKA Z REHABILITACJĄ WZROKU, ORIENTACJĄ PRZESTRZENNĄ I WSPARCIEM TECHNOLOGICZNYM na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA nabędzie zatem istotne kompetencje społeczne, komunikacyjne, kreatywne, prakseologiczne, diagnostyczne, pedagogiczne i organizacyjne, niezbędne do całościowego postrzegania i rozumienia wiąż zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej i rehabilitacyjnej. Posłużą one także do rozwiązywania aktualnych problemów osób edukowanych i edukujących się, objętych wsparciem.

Absolwent studiów pozyska umiejętności i kompetencje określone zakresem wybranej specjalności, odpowiadającej potrzebom współczesnego rynku pracy i środowiska społecznego oraz aktualnym trendom pedagogiki specjalnej. Takie wykształcenie pozwoli na większą profesjonalną mobilność i wybranie indywidualnej drogi kariery zawodowej.

W trakcie kształcenia na studiach podyplomowych, Student nabędzie kwalifikacje do pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku w ramach posiadanych kwalifikacji zawodowych.

Szczegółowy program dostępny dla Studentów studiów podyplomowych, po uzyskaniu uprawnień do systemu USOS UKSW.


Kadra pedagogiczna

Wzakresie projektowanej specjalności wykorzystane zostaną zasoby kadrowe wydziału. Na WNP UKSW pracują specjaliści z zakresu tyflopedagogiki o znaczącym dorobku naukowym i doświadczeniu praktycznym  w pracy z osobami z niepełnosprawnością narządu wzroku w różnym wieku (nauczyciele-metodycy, psychologowie i pedagodzy).

kadra
Prof. dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, gościnnie Dr hab. Olga Jauer-Niworowska,
Dr hab. prof. ucz. Barbara Galas, Dr Marlena Kilian


Kadrę pedagogiczną stanowią także eksperci mający wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku: pracownicy placówek specjalnych: przedszkoli, szkół, ośrodków i instytucji rehabilitacyjnych działających na rzecz osób z dysfunkcją wzroku: tyflopedagodzy, metodycy orientacji przestrzennej, rehabilitanci wzroku, psycholodzy.


Terminy zajęć

Zajęcia odbywają się w soboty i/ lub niedziele, średnio 2 razy w miesiącu.
Planowany termin rozpoczęcia studiów: październik 2023 r.
Terminy zjazdów zostaną udostępnione w późniejszym czasie.


Opłaty

Studia są płatne. Wysokość czesnego w roku akademickim 2023/2024 wynosi 2800 zł za jeden semestr.

Opłaty dokonuje się na indywidualny numer rachunku bankowego, który otrzymuje się podczas zawarcia z Uczelnią umowy o warunkach o odpłatnościach za studia podyplomowe.

Możliwości regulowania należności:

  • opłata jednorazowa z góry za cały rok w wysokości 8400 zł w terminie 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia zajęć
  • w trzech ratach semestralnych w wysokości 2800 zł za semestr w terminie 7 dni roboczych przed rozpoczęciem danego semestru.

Kontakt

Jednostka organizacyjna studiów:

Wydział Nauk Pedagogicznych UKSW

Kierownik studiów:

dr hab. Marzena Dycht, prof. ucz.

Obsługa administracyjna:

mgr Monika Mazurkiewicz

tel.: 22 569 96 96 (pokój 1506)

kontakt e-mail: m.mazurkiewicz@uksw.edu.pl

www.pedagogika.uksw.edu.pl

Rejestracja do sekretariatu studiów

Adres:

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Wydział Nauk Pedagogicznych
ul. Wóycickiego 1/3, budynek nr 15, pokój 1506
01-938 Warszawa


Procedury rekrutacji

Zasady przyjęcia na studia

O przyjęciu decyduje:

  • kolejność zgłoszeń wg wymaganych kryteriów po uprzednim zarejestrowaniu w Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się przez stronę: oferta.uksw.edu.pl
  • złożenie przez Kandydata kompletu dokumentów, potwierdzających wymagane wykształcenie (na studia przyjmowani są Kandydaci, którzy ukończyli 5-letnie jednolite studia magisterskie (lub 3-letnie licencjackie (I stopnia) i 2-letnie magisterskie (II stopnia)) w zakresie pedagogiki specjalnej).

Decyzję o przyjęciu podejmuje komisja rekrutacyjna w składzie: Dziekan wydziału, Prodziekan, Kierownik Studiów Podyplomowych.

Harmonogram rekrutacji

  1. Zarejestrowanie w systemie IRK (Internetowa Rejestracja Kandydatów) – oferta.uksw.edu.pl (01 czerwca 2023 r.), a w dalszej kolejności:
  2. Wydrukowanie wypełnionego w IRK (przy rejestracji) kwestionariusza zgłoszeniowego
  3. Złożenie dokumentów

Wymagane dokumenty (złożenie do 15 września 2023 r.):

  1. kwestionariusz zgłoszeniowy drukowany z IRK
  2. kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał do wglądu) – udokumentowane kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej: studia wyższe I i II stopnia  (lub 5-letnie, jednolite magisterskie)
  3. dowód osobisty do wglądu
  4. w przypadku innego nazwiska na dyplomie oraz dowodzie osobistym, kserokopia dokumentu poświadczającego zmianę nazwiska (oryginał do wglądu)
  5. jedno zdjęcie (format taki, jak do dowodu osobistego) – uwaga – zdjęcie można wgrać do systemu, wówczas wydrukuje się na podaniu i nie ma konieczności składania zdjęcia w formie tradycyjnej

Komplet dokumentów należy składać w pokoju 1506, budynek nr 15, ul. Wóycickiego 1/3, Warszawa od 01.06.2023 r. w dniach i godzinach:

poniedziałek – 12:30-14:30

wtorek – 9:00 – 12:00 ; 12:30-14:30

czwartek – 9:00 – 12:00 ; 12:30-14:30

piątek – 9:00-12:00