Goście i uczestnicy Sympozjum Naukowego „Nauczyciel wczesnej edukacji – od teoretyka do praktyka” rozmawiali o kompetencjach nauczycieli, ich pracy w czasie wojny i pokoju. Teoretyczne rozważania zostały wzbogacone o praktyczne wskazówki od Dyrektorów placówek edukacyjnych. Dziękujemy wszystkim obecnym za podjętą dyskusję.
Cieszymy się, że udało nam się stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń
Kwestię kompetencji nauczycieli i ich roli w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przybliżyła prof. zw. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak. O pracy nauczycieli podczas wojny i edukacji na Ukrainie w obecnym, trudnym czasie opowiedziała prof. dr hab. Tetiana Matusevych. Podczas sympozjum miała miejsce również premiera “Słownika wyrazów ratujących życie”, który zaprezentował dr Michał Paluch. Podczas swojego wystąpienia dr Paluch podjął temat: „Nauczyciel-Wojna-Słowa. Przywracanie wzroku, słuchu i mowy w okresie powojnia”.
Swoimi doświadczeniami praktycznymi podzielili się z zebranymi Dyrektorzy placówek:
mgr Wiktoria Kowalska, Dyrektor Niepublicznego Przedszkola UKSW
mgr Agnieszka Murawska, Dyrektor Dwujęzycznego Przedszkola Pomarańczowa Ciuchcia
mgr Magdalena Kołakowska, Dyrektor Przedszkola nr 2 W Stumilowym Lesie
mgr Justyna Wróbel, Dyrektor Modelowej Szkoły Podstawowej Montessori
Składamy serdeczne podziękowania wspaniałym Gościom!
Nad całością czuwały i moderowały: mgr Katarzyna Błażejewska, dr Ewelina Rzońca.
Organizatorzy: Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej oraz Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Wczesnej Edukacji.
zdjęcia: Klaudia Górska-Widuch