Przejdź do treści

Pedagogika specjalna, moduł kształcenia: Terapia pedagogiczna ze wsparciem uczniów uzdolnionych



Kompetencje:

Absolwent kierunku pedagogika specjalna w zakresie terapia pedagogiczna ze wsparciem uczniów uzdolnionych będzie posiadał będzie posiadał wiedzę teoretyczną, umiejętności diagnostyczne, metodyczne, terapeutyczne oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy z uczniami z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się, a w szczególności będzie posiadał uprawnienia do prowadzenia: zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zajęć zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój.

Dodatkowo będzie posiadał kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu identyfikowania zdolności i uzdolnień dzieci i uczniów w przedszkolu i szkole, dobierania adekwatnych metod do pracy z uczniem zdolnym, wdrażania innowacyjnych technik efektywnego uczenia się, planowania działań wspierających uczniów uzdolnionych oraz organizowania zajęć rozwijających umiejętności uczenia się oraz zajęć rozwijających uzdolnienia.

Perspektywy zawodowe:

Absolwent będzie mógł podjąć zatrudnienie na stanowisku:

  1. nauczyciel prowadzący zajęcia specjalistyczne (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej) w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach,
  2. pedagog specjalny – nauczyciel specjalista współorganizujący kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w placówce integracyjnej i ogólnodostępnej – pracującej według modelu edukacji włączającej (na wszystkich etapach edukacyjnych),
  3. nauczyciel – w przedszkolu, szkole i innej placówce oświatowej prowadzący zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz umiejętności uczenia się.